יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

'מצוין' הוא האויב של ה'טוב', אבל עדיין תדע מה זה מצוין

היום כדי ללמוד להתאמן כמו שצריך ולבצע את התרגילים הבסיסיים כל מה שצריך זה אינטרנט, יכולת קריאה וסבלנות. אנחנו לא יודעים להעריך את זה כי יש מלא פורנו ופייסבוק, וכי אנחנו מקבלים את הפורומים, הספרים האלקטרונים ואינסוף סירטוני היוטיוב כמובנים מאילו. בקיצור, אנחנו אפסים רצח. פעם היית צריך לקבוע עם מאמן במיוחד ולנהוג עד אליו בכדי שיעביר ביקורת על הטכניקה שלך גם אם זה אומר שעה או יותר של נהיגה עם מזגן מקולקל. היום מספיק לצלם את עצמך בטלפון ולנסות לתקן לבד, במקרה הכי גרוע אתה שולח את הוידאו לכמה אנשים ומקבל עיצות וטיפים. ביל סטאר (bill starr) מספר שהוא לימד את עצמו לבצע סנאץ', קלין וג'רק ושאר התרגילים מחוברות ספורט, פשוט ע"י התבוננות ושעות שלא ניתן לספור של תרגול. לא אחת כולנו חוטאים באחד משתי האופציות: או שאנחנו זורקים זין על הטכניקה בשביל עוד משקל, במחשבה ש"עם הזמן זה יסתדר" \ אופציה שניה היא לא לשים משקל בכלל למשך תקופה ארוכה, במחשבה שזה "צריך להראות מושלם" ורק אז לשים משקל על המוט, דבר שמבזבז זמן יקר (וכאמור - סבלנות וזמן זה הדבר הכי יקר שיש).

לדעת מה זה מצוין:

בכל דבר בחיים, היסודות הם הדבר הכי חשוב. (תעבירו ל1:15)
 
את הילדים בחוג לכדורגל מלמדים טכניקה של "פס" בכל אימון, ועובדים על כך כל אימון. אצלנו בפוטבול, מלמדים את ה 'rookies' את המנח הנכון, העמידה הנכונה עד לרמת הסנטימטרים בין היד לרגל ולאן המבט צריך להיות. באימוני כוח, לפני שמתחילים לשים משקל על המוט צריך לתת לגוף את התחושה איך ההרמה במצב הנכון "מרגישה". התחושה הכי חשובה כשמתחילים אימוני כוח היא תחושה של "גב בכיווץ" - יש אנשים שבאופן טבעי מסתדרים עם המנח ומגיעים לעומק מלא ומנח נכון תוך מעט מאוד ניסיונות. לעומתם, ישנם אנשים שעקב אורח החיים המודרני, לא זוכרים או לא יודעים כיצד גב מכווץ או עומק מלא בסקוואט מרגישים. כשמתחילים, הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מה זה "מצוין" ואיך הוא מרגיש. צריך בכל מחיר להלחם ברצון הטבעי לרוץ קדימה במשקלים ולהכנס ללופ של טעויות. ברור, אסור גם להיות קוקסינל פחדן שעובד עם מוט ריק או 40 קילו, כדי לשפר את הטכניקה צריך לעבוד עם משהו שבאמת יכול לחשוף את הפגמים בטכניקה.
לא עם זה
אני לא אומר לעבוד כל החיים בטכניקה מושלמת, ואם קצת יש בעיה טכנית אז לעצור ולא לנסות להתקדם - כי זה אומר שאתה תשאר חלש. מה שאני כן אומר, זה לא להתחיל לתת בראש עד שלא סגורים על מה נכון ומה לא - במיוחד מתחילים. רצוי שיהיה מישהו מנוסה שיעביר חוות דעת על ההרמות שלך לפני שאתה מתחיל להעמיס משקל. אם אתה ליפטר מעט מנוסה יותר (ליפטר\קרוספיטר\אתלט\ספורטאי כדור - זה לא משנה) - הייתי מציע קודם כל לחפש ולהעלות השערות מה גורם לטכניקה לא להיות טובה, ולנסות לפתור לבד. זה אומנם לעיתים מתסכל ולוקח יותר זמן, אבל לזמן הארוך זה עובד לטובתך, כיוון שאתה יודע בדיוק מה היה לא בסדר ומרגיש ביטחון בכלליות בצורת אימון שלך. 

'מצוין' הוא האויב של ה'טוב':

אחרי שהגענו ליסודות טכניים יציבים זה הזמן לשים משקל, לא? לא! צריך להיות קוקסינלים ולפחד על הגב\ברכיים\תירוץ כלשהו אחר בשביל לא לעבוד קשה! ברצינות, יש אנשים שלא מבינים את הרעיון הבסיסי שלפיו קורים הניסים המופלאים האלו כמו התחזקות או היפרטרופיה, ולכן אני אחשוף אותו: עומס מתגבר!!!! (!!!! קיבינימט !!!!) - שזה בעצם, מה שעשיתי אתמול פלוס עוד קצת. מה זה עוד קצת? עוד חזרה, עוד 1.25 קילו מכל צד של המוט, פחות דקה מנוחה, עוד עבודה בתרגילי עזר. זה עוד "קצת" - קצב ההתקדמות ב"עוד קצת" תלוי ביכולת ההתאוששות של המתאמן ורמת המתאמן: מתחילים יכולים להוסיף הכל מהכל ועדיין להצליח, אך ככל שרמת המתאמן עולה כך עקומת השיפור הופכת למישורית  וארוכה יותר.(יענו - ככל שהתקדמת יותר וזה הופך לגיהנום להוסיף משקל על המוט - פירוש עבור מאמני וינגייט שחושבים שרמת מתאמן נקבעת לפי כמות האותיות בתוכנית שלהם)

אין לי מושג אם אפשר לעשות ככה סקס, אבל ציצים

קצת ברחתי מהנושא, אז נחזור לנקודה של הפוסט - השאיפה לעבוד כל הזמן בטכניקה לא פחות ממושלמת היא הגורם מספר אחד לכך שאנשים נשארים חלשים. ב99% מהמקרים, טכניקה "טובה" היא בדיוק מה שצריך, ואת הזמן והמאמץ שמשקיעים כדי להגיע לטכניקה מושלמת במשקל מסויים ניתן היה להפוך להתקדמות. מה גם שכשנתקדם ונעלה משקל, הטכניקה תחזור להיות בסביבות הטובה או קצת יותר, ולכן כל המאמץ היה מיותר, כי היה ניתן להתקדם למשקל חדש בטכניקה "טובה" וניצול חכם של הזמן. אז אני לא אומר תתפרעו, תרימו את כל הדדליפט שלכם עם גב משוחרר ובלי מושג, ולעולם אל תיקחו צעד אחורה (כי אם זה מה שהבנתם ממה שכתבתי אז מישהו צריך לסטור לכם עם הצד המעליב, תחזרו לקרוא את הדברים הקודמים שכתבתי), אם יש צורך ומשהו כואב לכם, אם אתם מרגישים שאתם עושים משהו לא נכון - אז כן, תשאלו את השאלות, תפנו לגורמים יותר מנוסים מכם ותקבלו חוות דעת. אבל אם זה פשוט קשה והגב העליון התעגל בדדליפט, אם יצאתם מהבור ואיבדתם מעט מהזווית האנכית בסקוואט, אם הגב שלכם נשען לאחור בפרס או אני לא יודע מה, וכל מה שאתם חושבים עליו זה "אוי לא, אסור לעבוד ככה, וחוצמזה צריך להקשיב לגוף!!" אז יש לי חדשות: הגוף שלכם מוסר לכם שתפסיקו להיות חבורה של נמושות ותרימו את המשקל, כי בפעם הבאה זה יהיה קל יותר ויראה טוב יותר - זה כל היופי בלהיות טוב יותר, חזק יותר או מהיר יותר. פיצוי יסף הוא דבר מופלא שגורם לאנשים להפוך ממשקל שהם נלחמו בו לפני כחודשיים לזונה (להפוך משקל לזונה: לתת RM3 לשעבר לחמישיות, לדוגמא) אז אני אחתום בציטוט של אחד הסקוואטרים הכי גדולים שאי פעם היו, ואולי המפורסם שבהם - קירק 'קפטן קירק' קרוואסקי, עם טיפ לסקוואט:
"strap your cock on, leave your pussy at home, put the bar on your back and bend your knees!"

כאן היה אמור להופיע סרטון של הקפטן, אבל משהו דפוק פה בממשק, אז אני אשים לינק ואתם תכנסו לראות ולא תתעצלו:
סרטון של הקפטן מסקביט 1000 פאונד לזוגיה http://www.youtube.com/watch?v=Oo1tU1YqPp0 על אחד מהם אתם חייבים ללחוץ (שניהם אותו דבר, mindfuck)

טיפ #8:

עכשיו אחרי שלמדנו מה זה להפוך משקל לזונה שלך, זה הזמן לקחת את העסק צעד קדימה: בהנחה שסיימת סטים אקרוס (אותו משקל בכל הסטים, לדוגמא 5*5 עם 120ק"ג) או סתם הלכת על סט לחזרות גבוהות - זה הזמן לעשות שמח ולתת אחד לשנה הבאה יותר מהמשקל שמתוכנן, לדוגמא בסט האחרון של 5*5 להודיע לכולם שנותנים אחד לשנה הבאה, ולתת את השישית. למה לעשות את זה? כי אתה יוצא גבר וזה מצחיק לאללה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה