יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

למה כולנו לא יכולים להסתדר ביחד?

אני יודע, לפי הכותרת זה נראה כאילו אני הולך לכתוב על הקונפליקט הישראלי-פלשתיני ועל המהומות בסוריה ומצריים. תשמחו לדעת שכותב בלוג זה משאיר את דעותיו הפוליטיות שמורות לעצמו ושההתייחסות היחידה למסיכות הגז היא בשימושן לאחר מנה של חומוס 'בהדונס'. 
נחוץ בכניסה לכל חומוסיה

אז מה מניע בעצם את מפתחי הגוף לשנוא את הפאוורליפטרים, את הפאוורליפטרים לצחוק על הבילדרים מפתחי הגוף, את שתי הקבוצות לעשות צחוק מהקרוספיטרים ומהאתלטים עם המאמנים ש"יודעים הכי טוב" להרגיש כאילו השמש זרחה היום בבוקר מהתחת? למה כולנו, קבוצה של אנשים בעלי מטרות שונות אך אמצעים דומים - לא מצליחים לחיות בסבבה עם זה שיש אנשים שרוצים משהו אחר?
לאחר מספר שבועות של כתיבת הבלוג שמתי לב יותר ויותר שכל מה שאני כותב נוגע לכולם, אבל כל אחד בתחומו מרגיש שהפוסט מדבר ספציפית רק אל התחום ממנו הוא מגיע - כאילו שאין עוד אנשים שמתאמנים ברצינות כמוהם. אני רוצה להתייחס דווקא אל הקרוספיט בפוסט הזה.

מה לעזאזל יש לאנשים נגד קרוספיט?!

ראשית, יש לי ווידוי קטן: כשהקרוספיט רק החל במהפכה, וכל ליצן שאי פעם התאמן עם קטלבל החליט שהוא מאמן "פונקציונאלית", הסתייגתי והתנגדתי לעובדה שפתאום יש המון ליצנים שהחליטו שהם יודעים ללמד סקוואט כמו שצריך, לפרסם את הסטודיו ה"פונקציונאלי" שלהם כסוג של "גביע קדוש" של אימונים, ועוד כל מיני בולשיט שצץ ברשת. לאחר מכן, הגיעה המהפכה השיווקית של קרוספיט שכללה ביגוד, סרטוני וידאו ובחורות כוסיות. פתאום קרוספיט היא לא שיטת אימונים אלא תרבות שלמה. הסתקרנתי והחלטתי לחקור מה בדיוק קורה שם, ולהפתעתי (הרבה מאוד) גיליתי שגם בקרוספיט כמו בפאוורליפטינג ובילדינג יש סוגי טיפוסים. גם בקרוספיט, יש את מי שמגיע לאימון ומודיע לכולם על כל הסיבות האפשריות שבגללן עלול להיות חרא של אימון (לא ישנתי בלילה, לא אכלתי טוב, אני עייף, עדיין גמור מהאימון של אתמול - היי זה בעצם אני...), את הפריק מוטציה שחזק יותר מכולם ואתלט טוב יותר מכולם, את הליצן שבא לעשות צחוקים ולא באמת מתאמן קשה, את זה שרק רוצה להראות טוב ודואג כל הזמן אם האימון הזה יקרב אותו למטרה, את זאת שרוצה לרדת במשקל וכו'. למעשה, אנחנו בדיוק אותו הדבר רק בהטייה שונה של הספורט. כולנו ללא יוצא מהכלל יודעים שסקוואט ודדליפט זה הבסיס להכל, יודעים שטכניקה בסיסית זה הכרחי ואלמנטרי, משתדלים לאכול כמו שצריך ולישון טוב כדי שהאימון מחר יהיה בסדר. כולנו מרגישים כאילו אנחנו עושים את הספורט הכי טוב בעולם, ושהאחרים יכולים ללמוד מאיתנו המון וכמובן הכי חשוב - לכולנו הסביבה החיצונית מתייחסת כאל משוגעים. אם ככה אז בהחלט ניתן לטעון שכולנו דומים מאוד, גם אם הספורט שאנחנו עושים שונה. 
אז למה לעזאזל פאוורליפטרים ומרימי משקולות צוחקים על קרוספיט? נלך קצת אחורה בזמן לתקופה שבה קרוספיט לא היה קיים: אלפי מתאמנים שמתאמנים בקרוספיט בישראל כיום היו אז אנשים עם מעט מאוד ידע באימונים, ובאו לחדר-כושר בעיקר כדי לעשות קצת "כושר". תחשבו על כמות חצאי הסקוואטים שאנשים היו עושים, על מספר האנשים המועט שידע מה זה דדליפט או קלין, וכמובן - על כמות הכוסיות הפוטנציאליות שהפסדנו, כי הן לא עשו סקוואטים.
כריסמס אבוט מצוות קרוספיט, למישהו עדיין יש בעיה עם קרוספיט?
 מדובר על קבוצה גדולה מאוד של אנשים שבזכות קרוספיט מבצעים כיום תרגילי בסיס בצורה נכונה (לרוב, כי לכל כלל יש יוצא מהכלל, ממש כמו בפאורליפטינג ובילדינג), נחשפו לספורט הרמת משקולות אולימפית או פאוורליפטינג (לראייה: שימו לב לכמות הקרוספיטרים שנענים לאתגר ומגיעים להתחרות בהרמת משקולות) ולנכונות שלהם ללמוד. אני יכול לומר בלב שלם שהאנשים שמבצעים קרוספיט הם האנשים הקשובים ביותר והפתוחים ביותר לדיעות ועיצות (לטוב ולרע) שהכרתי. בין אם הם מתאמנים כדי להתחרות בספורט, בתחרות הקרוספיט גיימס או סתם כדי להיות "בכושר" - קרוספיט עשה רק טוב מאז שנכנס למיינסטרים ותפס את המקום של "האימונים הפונקציונאליים" המטופשים. 

דבר נוסף שרצוי לזכור היא שקרוספיטרים מתאמנים כדי להיות טובים יותר בקרוספיט! (what a big fucking surprise) ולכן, אם אין לכם ניסיון באיך להיות טובים יותר בקרוספיט - אולי אל תציעו הצעות מטופשות ותנו להם לקבל עיצות מאנשים שטובים בקרוספיט??
ברור שאם אתה כל החיים עושה תוכניות כוח אז יש דבר או שניים שתוכל להעביר הלאה לאנשים שעושים קרוספיט וצריכים או מעוניינים להתחזק ו\או לשפר את הטכניקה שלהם בהרמות הבסיס, אבל! זה לא אומר שאם אתה סקוואטר של 220 קילו תהיה לך עיצה טובה איך לקצר את הזמן של מישהי בgrace. 

בשורה התחתונה, מי שבוחר לנצל את הזמן שלו בכתיבת מאמרים נגד קרוספיט צריך לחשוב טוב על המצב שהיה קיים לפני כן. אף אחד לא מכריח אותך לעשות קרוספיט בעצמך, אבל live and let live. 
כולנו כאן באותה הסירה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה